توشه توشه .

توشه

محدوديت مصرف موادغذايي پركالري و مضر

محدوديت مصرف موادغذايي پركالري و مضرموادغذايي داراي قند زياد و چربي هاي جامد را از رژيم غذايي خود حذف كنيد؛ زيرا اين موادغذايي علاوه بر كالري بالا مواد مغذي اندكي دارند. از اين موادغذايي مي توان به نوشيدني هاي شيرين، ميان وعده هاي فرآوري شده و دسرها و مغزهاي آجيل اشاره كرد. كالري موجود در اين غذاها بسيار زياد است كه علاوه بر افزايش وزن خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهند.
مصرف سبزيجات، ميوه ها، غلات كامل و بقولاتمصرف ميوه ها، سبزيجات، غلات كامل و بقولات خطر ابتلا به سرطان هاي ريه، دهان، مري، معده و روده را كاهش مي دهد.
كاهش مقدار گوشت دريافتيبرخي مطالعات حاكي از ارتباط احتمالي بين مصرف گوشت قرمز (به ويژه گوشت هاي فرآوري شده مانند همبرگر، سوسيس، بيكن و هات داگ) و سرطان روده است. بنابراين بيشتر از پروتئين هاي گياهي مانند لوبيا در كنار غلات كامل يا سبزيجات استفاده كنيد.
كاهش مصرف نمك (سديم)در جوامعي كه افراد بيشتر از موادغذايي شور و سرشار از سديم استفاده مي كنند، خطر بروز سرطان افزايش مي يابد. بيشتر سديم ورودي به بدن از طريق مصرف غذاهاي فرآوري شده است. بنابراين برچسب محصولات غذايي را به دقت مطالعه كنيد تا از ميزان سديم موجود در آنها مطلع شويد. با توجه به برنامه تغذيه اي ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ ايالات متحده، افراد بايد مصرف سديم روزانه خود را به كمتر از ۲۳۰۰ ميلي گرم كاهش دهند. همچنين ميزان نمك دريافتي افراد مبتلا به فشار خون بالا بايد به ۱۵۰۰ ميلي گرم در روز محدود شود.
مكمل هامصرف موادغذايي كامل نسبت به مكمل ها بهترين راه براي كاهش خطر ابتلا به سرطان در بدن است. تحقيقات نشان مي دهد كه ارتباط هم افزايي بين مواد مغذي طبيعي موجود در غذاها و اثر محافظتي آنها وجود دارد. بهترين منبع مواد مغذي براي پيشگيري از ابتلا به سرطان موادغذايي كامل و نوشيدني هاي سالم سرشار از مواد مغذي است. همچنين قبل از مصرف هر نوع مكمل با پزشك خود مشورت كنيد.
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۳:۱۳ توسط:آقاي شريفي موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :